کاهش گرمای استخراج بیت کوین می تواند بحران جهانی انرژی را حل کند

در حالی که نوآوری ها در تولید چیپست به کاهش هزینه های عملیاتی مربوط به استخراج بیت کوین کمک کرده اند، گزارشی از آرکان پتانسیل بازار برای تغییر صنعت انرژی را نشان می دهد.

تحقیقات آرکان نشان می دهد انعطاف پذیری پشت اجرای عملیات استخراج بیت کوین (BTC)می تواند برای حل مشکلات دنیای واقعی که در مسیر صنعت انرژی قرار دارند، حیاتی باشد.


یکی از بزرگ ترین نگرانی هایی که مقامات در مورد پذیرش جریان اصلی بیت کوین مطرح می کنند، نیازهای انرژی آن است. در حالی که نوآوری ها در تولید چیپست به کاهش هزینه های عملیاتی مربوط به استخراج بیت کوین کمک کرده اند، گزارشی از آرکان پتانسیل بازار برای تغییر صنعت انرژی را نشان می دهد.

به دلیل هزینه پایین واکنش، استخراج بیت کوین مکمل رشد شبکه های بادی و خورشیدی است که اغلب انرژی ناپایدار و غیرقابل کنترل تولید می کنند. تحقیقات آرکان نشان می دهد که شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس، تا به امروز، تنها به ماینرهای بیت کوین اجازه شرکت در پیشرفته ترین برنامه های پاسخ به تقاضا را داده است.
استخراج بیت کوین علاوه بر انعطاف پذیری در برابر نیازهای شبکه، می تواند به حل مسائل مربوط به شعله ور شدن گاز - فرآیند سوزاندن گاز طبیعی مرتبط با استخراج نفت - نیز کمک کند.

آرکان تاکید می کند که ماینرها با استفاده از قانون گریزی، ماژولار بودن و قابل حمل بودن ریگ های بیت کوین می توانند عملیات را در کنار چاه های نفت راه اندازی کنند و استدلال می کند که "با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری، یک سیستم استخراج بیت کوین انتشار ۶.۳۲ تن معادل دی اکسید کربن را در سال کاهش می دهد، در حالی که این میزان برای باد ۱.۳ و برای خورشید ۰.۹۸ است".


 

استخراج بیت کوین می تواند با استفاده مجدد از محصول جانبی خود یعنی حرارت برای گرم کردن خانه ها، صنایع و دیگر کاربردها در زمستان پیش رو، به صنعت انرژی کمک بیشتری کند. لازم به ذکر است که گرمایش حدود ۴۰ درصد از انتشار دی اکسید کربن جهان را تشکیل می دهد.
دفع حرارت ناشی از استخراج بیت کوین مزایای مختلفی از جمله سوبسیدهای عملیاتی و هزینه های گرمایش کم تر دارد.:

اهمیت پژوهش فوق در زمانی است که منطقه یورو در بحبوحه بحران گاز و انرژی به تورم بی سابقه ۹.۱ درصدی رسید.
 

قیمت انرژی بیش ترین افزایش قیمت را تجربه کرده و به میزان سالانه ۳۸.۳ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

20:51 1401/06/13