نکات برجسته ماه سپتامبر شامل ادامه افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ، به جز بانک مرکزی ژاپن است.

نکات برجسته ماه سپتامبر شامل ادامه افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ، به جز بانک مرکزی ژاپن است. حزب محافظه‌کار رهبر جدیدی را انتخاب خواهند کرد که نخست‌وزیر بعدی بریتانیا خواهد بود. به نظر می رسد ایتالیا مصمم به داشتن یک حزب دست راستی است.

نکات برجسته ماه سپتامبر شامل ادامه افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ، به جز بانک مرکزی ژاپن است. حزب محافظه‌کار رهبر جدیدی را انتخاب خواهند کرد که نخست‌وزیر بعدی بریتانیا خواهد بود. به نظر می رسد ایتالیا مصمم به داشتن یک حزب دست راستی است. مردم سوئد در اواسط سپتامبر پای صندوق های رای می روند. بهای شکست سوسیال دموکرات ها، که از سال 2014 حکومت کرده اند، شاید ایجاد اتحاد با ملی گرایان سوئد باشد. این حزب نیز مانند ایتالیا، ریشه های راست افراطی و نئوفاشیستی دارد و به عنوان بزرگترین حزب مخالف ظاهر شده است. در دانمارک، به نظر می رسد که دولت ائتلافی در حال شکست است و ممکن است یک انتخابات زودهنگام برگزار شود. همچنین، انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده در ماه نوامبر در مرکز توجه قرار گرفته است.

بانک های مرکزی به دلیل افزایش تورم و عدم رعایت اقدامات مربوطه مورد انتقادات گسترده قرار گرفته اند. با این حال، در مواجهه با کاهش رکود، آن‌ها عزم خود را به افزایش شدید نرخ‌ بهره  جزم کرده اند . در هنگام  فشار ، بانک‌های مرکزی بیشتر نگران اثرات مخرب تورم هستند تا یک رکود چرخه‌ای اقتصادی. نظرسنجی ها نشان می دهد که بسیاری از کسب و کارها با شرایط فعلی هماهنگ هستند. در حال حاضر، تنها بانک انگلستان رکود اقتصادی را پیش بینی می کند و اقتصاد بریتانیا را در سال آینده و در سال 2024 تضعیف خواهد شد.
بازار در برابر تشدید شرایط مالی مقاومت نشان می دهد. بین اواسط ژوئن تا اواسط آگوست، S&P 500 تقریباً 19 درصد افزایش ثبت کرد. بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از 3.5 درصد در اواسط ژوئن به نزدیک به 2.50 درصد در اوایل آگوست کاهش یافت. Stoxx 600 اروپا از اواخر ژوئن تا اواسط آگوست بیش از 11 درصد افزایش یافت، در حالی که بازده اوراق ده ساله آلمان از 1.90 درصد در اواسط ژوئن به کمتر از 0.68 درصد در اوایل آگوست سقوط کرد.

با این حال، مقامات عقب نشینی کردند و بازارها در نیمه دوم اوت تسلیم شدند. سهام سقوط کرد و بازدهی افزایش یافت. در ایالات متحده، بازار در سه ماهه اول 23 افزایش قیمت‌ نشان داد و کوچک‌ترین احتمال کاهش در سال آینده را از بین برد. تورم بی سابقه بازار سوآپ را با افزایش 75 واحدی درنرخ  بانک مرکزی اروپا در اوایل سپتامبر سوق داد. بانک مرکزی کانادا با افزایش 100 واحدی در ماه ژوئیه مواجهه شد و بازار حرکت تنزلی 75 واحدی را در این ماه نشان داد.

معمولا سیاست تهاجمی را در توضیح تورم اجرا می شود. با این حال، پس از بحران بزرگ مالی، هشدارهای مشابهی در مورد افزایش قیمت وجود داشت که هرگز محقق نشد. حتی در حال حاضر، رابطه بین تورم و میزان ترازنامه بانک مرکزی، کسری عمومی و بدهی های دولت مشخص نیست. توجه داشته باشید که CPI ژوئیه ژاپن 2.6٪، ایالات متحده در 8.5٪، و منطقه یورو 9.1٪ بود و فرض بر این است که ترکیب  توافق شده ایی برای CPI وجود داشته باشد، اما بنظر نمی رسد که رعایت شود. 

ترازنامه بانک ژاپن نزدیک به 135 درصد تولید ناخالص داخلی را نشان می دهد. ترازنامه فدرال رزرو حدود 36.5 درصد از تولید ناخالص داخلی است. ترازنامه بانک مرکزی اروپا تقریباً 69 درصد تولید ناخالص داخلی ثبت شده است.

بدهی دولت مرکزی ژاپن بیش از 2.3 برابر بیشتر از تولید ناخالص داخلی آن است. در شرایطی متناسب، بدهی ایالات متحده کمتر از نصف بدهی ژاپن است. نسبت بدهی منطقه یورو به تولید ناخالص داخلی کمی بیش از 95 درصد است.

از منظر سیاست مالی کسری بودجه انباشته در ایالات متحده برای سال های 2020 و 2021 به میزان خیره کننده 26.4 درصد از تولید ناخالص داخلی بود. کسری در منطقه یورو کمتر از نصف  به میزان (12.2 درصد) بود.و کشور ژاپن تقریبا 16 درصد تولید ناخالص داخلی بود.
به نظر می رسید که تورم بیش از حد تعیین شده باشد به این معنا که توسط چندین نیرو از جمله انرژی، اختلالات زنجیره تامین و سیاست ها هدایت می شود. در ایالات متحده، هر یک از این منابع کاهش یافته است. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت از زمان اوج ژوئن حدود 20 تا 25 درصد کاهش یافته است. میانگین قیمت بنزین خرده فروشی در ایالات متحده از اواسط ژوئن به طور مداوم کاهش یافته است و با حدود 3.85 دلار در هر گالن، تقریباً یک چهارم زیر سطح معمول است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که زمان تحویل کالا کاهش یافته است.

بازار به خوبی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، وعده ارائه بیشتر و سرعت کاهش ترازنامه به 95 میلیارد دلار در ماه از ماه سپتامبر آگاه است. آنچه ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرد، میران انقباض بازار مالی است. کسری بودجه ایالات متحده در چهار ماه اول سال مالی تقریباً 58 میلیارد دلار بود. کسری در همان دوره 2021 نزدیک به 834 میلیارد دلار بود. پیش بینی میانه در جدیدترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که کسری بودجه امسال از 10.8 درصد در سال 2021 به 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش می یابد. کاهش کسری بودجه به زیر 5٪ چهار سال بطول انجامید.

و اما اروپا اقبال کمتری دارد. از پایان ماه ژوئن، معیار گاز طبیعی بیش از 150 درصد افزایش یافته است. برخی برآوردها حاکی از آن است که این مبلغ معادل 500 دلار در هر بشکه برای نفت است. در نیمه اول تقریبا 220 درصد افزایش یافته است. اروپا به کمک های خود به اوکراین ادامه می دهد و سپس وانمود می کند که روسیه به دنبال استفاده از ابزار منابع انرژی خود برای مجازات آنهاست.و این درحالیست که دور زدن افزایش قیمت عمده فروشی برق چالش برانگیز است. که به بهترین وجه به دنبال پوشش هزینه برق به جای شاخص نرخ مصرف کنندگان است. در پایان ژانویه، قیمت یک کیلووات ساعت برق در یک سال در آلمان 145 یورو بود. در اواخر آگوست، این رقم به 985 یورو رسید و پس از آن درباره ابتکار جدید اتحادیه اروپا و پر شدن ذخایر گاز سریع‌تر از زمان پیش‌بینی‌شده، عقب‌نشینی کرد. در فرانسه، در همین دوره، یک سال به بعد، یک کیلووات ساعت برق از حدود 153 یورو به 1130 یورو افزایش یافت. آن نیز در پایان ماه سقوط کرد. بسیاری از این نگرانند که گاز روسیه ممکن است به طور کامل قطع شود و این خطر بر نیاز اروپا تاکید می کند، در غیر این صورت قیمت ها به نرخ پیشین خواهند رفت.
دولت های اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود 280 میلیارد یورو برای کاهش تأثیر انرژی بیشتر بر خانوارها و مشاغل متعهد شده اند. تلاش های ملی متعددی از کاهش مالیات گرفته تا یارانه های گرمایشی در لهستان وجود دارد. دولت یونان قصد دارد تقریباً 95 درصد از افزایش قبوض برق در ماه سپتامبر را پوشش دهد. آلمان مالیات بر ارزش افزوده گاز را کاهش داده، برخی اقدامات حفاظتی را ارائه کرده و در حال آماده سازی بسته سوم کمکها معیشتی است. در ایتالیا، رهبران دو حزب بزرگ در مورد اعمال کنترل قیمت‌ها اختلاف نظر داشتند و بحث به نفع قیمت سقف در کل اروپا است. در همان زمان، لتا، رئیس حزب دموکرات، از سقف ملی حمایت کرد. انواع مختلفی از سهمیه بندی نیز به صورت پراکنده برای محدود کردن دمای گرمایش در ساختمان های عمومی و استفاده از نور معرفی شده اند. اتحادیه اروپا در نهم سپتامبر نشست اضطراری وزرای انرژی را در تلاش برای محدود کردن قیمت گاز و/یا جدا کردن قیمت برق و گاز برگزار خواهد کرد.

در اواخر آگوست، رگولاتور بریتانیایی "آفجم" سقف برق و گاز طبیعی این کشور را تا 80 درصد افزایش داد و از اول اکتبر به 3549 پوند (4200 دلار آمریکا) رساند. این تقریباً سه برابر بیشتر از زمستان گذشته است. که به جهش بزرگی در CPI تعبیر می شود و بحران هزینه زندگی را تشدید می کند، که ناآرامی های گسترده کارگری را تحریک می کند. "آفجم" هشدار داد که قیمت ها ممکن است در سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.این سقف مجدداً در ژانویه (به جای شش ماه هر سه ماه) بازنگری خواهد شد. بانک مرکزی انگلیس هشدار داده بود که تورم در ماه اکتبر به 13.2 درصد خواهد رسید، اما موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی هشدار داده است که تورم ممکن است در ژانویه به 14.2 درصد برسد. پیش بینی برخی از اقتصاددانان غیردولتی بالای 18 درصد است. دولت در حال حاضر حدود 30 میلیارد پوند برای کمک به خانوارها متعهد شده است، اما این کمکها در ماه مه انجام شدند. دولت جدید بریتانیا برای اقدام سریع تحت فشار خواهد بود. "تراس" نخست‌وزیر احتمالی آینده، افزایش حفاری دریای شمال و کاهش مالیات بر ارزش افزوده را پیشنهاد کرده است. این کمک معیشتی ممکن است از 78 میلیارد پوندی که برای مرخصی و حمایت از درآمد خوداشتغالی که در طول همه گیری همه گیر ارائه شد، بیشتر باشد.

اگرچه اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اول و دوم (به ترتیب 0.5 و 0.6٪) رشد نشان داد، در حالی که آمار ایالات متحده کاهش ثبت کرد، بااینحال اروپا آسیب پذیرتر دیده می شود. فشار هزینه های زندگی عمیق است. به عنوان مثال، وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت، که در ایالات متحده امری عادی است، در اکثر کشورهای دیگر، از جمله منطقه یورو و بریتانیا، وجود ندارد. این بدان معناست که نرخ بهره بالاتر سریعتر در افرادی که از وام استفاده کرده اند  تاثیر می گذارد.
جدا از آثار کووید ، شوک کالایی به طور کلی و شوک انرژی به طور خاص، و تشدید تنش ژئوپلیتیکی بر سر تایوان، چین سطح متفاوتی از چالش را دارد. بازار املاک چین سال ها موتور توسعه و سرمایه گذاری در این کشور بوده است. عواقب سال گذشته هنوز در دومین اقتصاد بزرگ جهان موج می‌زند. مدیران اقتصادی چین نه بخش املاک را اصلاح کرده اند و نه موتور جایگزینی پیدا کرده اند. آنها درحال تجربه خطر تکرار اشتباهات ایالات متحده و سایر کشورها در زمان ظهور حباب بازار املاک آنها در سال های 2007-2008 هستند، بدین معنا که به بازار مسکن کمتر بها دادند.

به عنوان مثال، تنظیم‌کننده‌ها، به عنوان مثال، بیمه اوراق قرضه دولتی چین (CNI)، بنا بر گزارش‌ها دستور داده‌اند که صدور اوراق قرضه داخلی توسط چند توسعه‌دهنده دارایی خصوصی تضمین کنند. سرمایه سهام CBI در پایان ژوئن تقریباً 12.5 میلیارد یوان (1.85 میلیارد دلار) بود و تخمین زده می شود که توسعه دهندگان بیش از 300 میلیارد یوان اوراق قرضه (در داخل و خارج از کشور) دارند که نیاز به تامین مالی مجدد دارند. در اواخر ماه اوت، مقامات از یک تریلیون یوان دیگر خبر دادند. برخی ابتکارات جسورانه‌تر و گسترده‌تر از نظر سیاسی در آستانه کنگره حزب در ماه اکتبر ضروری به نظر می‌رسد، که ضربه دیگری به اصلاحات سیاسی دنگ شیائوپینگ خواهد بود که یک محدودیت غیررسمی دو دوره‌ای را برای رئیس‌جمهورتحمیل کرد.

مشکلات آب و هوائی چالش های اقتصادی را تشدید کرده است. در چین، سیل باعث کاهش استخراج معادن شده است در حالی که خشکسالی تولید برق آبی را کاهش داده است. جیره بندی در برخی استان ها ممکن است منبع دیگری برای اختلال در زنجیره تامین باشد. این می تواند افزایش قیمت مواد غذایی و به طور کلی تورم را تشدید کند. در اروپا، سطح پایین رودخانه راین استفاده از آن برای حمل و نقل کالاها از جمله زغال سنگ و نفت را مختل کرده است. تعمیرات فصلی منابع تولیدات اتمی فرانسه را محدود کرده است و این کشور در شرایط معمول مجبور به واردات برق است. علاوه بر این، پدیده گرمایش و آب گرم رودخانه ها توانایی برخی از ژنراتورهای هسته ای را برای خنک کردن نیروگاه هایشان محدود می کند.
در ایالات متحده، در حالی که گزارش‌های حکایتی از جیره‌بندی آب وجود دارد، این بحران در سال آینده رخ می‌دهد، زیرا دولت فدرال از ژانویه سال 2023 برای رودخانه کلرادو بحران "درجه 2" را اعلام کرد. خشکسالی تاریخی مشکل ناشی از استفاده بیش از حد و چیزی که برخی آن را "خشکی" می نامند، تشدید می کند. رودخانه کلرادو و دو مخزن بزرگ کشور (دریاچه مید و دریاچه پاول) توسط هفت ایالت، مکزیک، 22 قوم و حدود 40 میلیون نفر مشترک است. در نتیجه، آریزونا، نوادا و مکزیک با کاهش دسترسی آب به رودخانه کلرادو مواجه خواهند شد. آریزونا با بزرگترین کاهش مواجه است. از ژانویه، سهم آب رودخانه آن کمی بیش از یک پنجم کاهش می یابد.

در همین حال، گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 20 میلیون خانوار آمریکایی (حدود 1 در 6) از قبوض آب و برق خود عقب مانده اند. در طول بحران همه‌گیری، قطع برق در بسیاری از ایالت‌ها تعلیق شد، اما این موارد عمدتاً از بین رفته است. گزارش ها حاکی از آن است که تصمیم برخی از شرکت های برق برکاهش خدمات است.

ترکیبی از سیاست‌های سخت‌تر فدرال رزرو، افزایش ارزش دلار، ضعف اقتصاد چین و آب و هوای شدید بسیاری از اقتصادهای بازار نوظهور را تحت فشار قرار داده است. بیشتر ارزهای بازارهای نوظهور در برابر دلار آمریکا کاهش یافتند و افزایش بدهی در بازارهای سرمایه جهانی برای بسیاری بسیار گران بوده است. با کنار گذاشتن روبل روسیه که بدیهی است در وضعیت منحصربفردی قرار دارد، سه ارز از چهار ارز بازارهای نوظهور در ماه آگوست عملکرد زیر را نشان دادند: سول پرو (2.2٪)، پزو مکزیک (1.3٪) و پزو شیلی. (~0.25%). 
شاخص ارز جهانی "بانوکبرن"، سبدی از ارزهای اقتصاد بزرگ بر اساس تولید ناخالص داخلی، در ماه اوت تقریباً 1.4 درصد کاهش یافت که منعکس کننده قدرت گسترده دلار آمریکا است. این بزرگترین کاهش در چهار ماه گذشته و دومین کاهش بزرگ از مارس 2020 است.در ماه اوت را از پایین ترین سطح خود از می 2020 خلاصی یافت اما به نظر نمی رسد به پایین ترین سطح خود رسیده باشد. آمار افراطی با سایر معیارها نشان می دهد ارزش دلار آمریکا از نظر تاریخی افزایش یافته است.
بر اساس مدل برابری قدرت خرید OECD، یورو اکنون ین را تحت الشعاع قرار داده است و در کمترین سطح ارزش گذاری شده در بین ارزهای اصلی شناخته شده قرار گرفته است. که تقریباً 42 درصد کمتر از این معیار است این ارزش در مقایسه با 38.2 درصد از "ین" کمتر است. و اما پوند انگلیس در مقام سوم است، تقریبا 24 درصد کاهش ارزش نشان داده است. می توان انتظار داشت که این ارقام تجارت و جریان سرمایه و تورم را مخدوش نماید.

 

دلار: اصلاحیه حرکت نزولی دلار که از اواسط ژوئیه آغاز شد تا اواسط آگوست ادامه یافت و روند صعودی اساسی از سر گرفته شد. اگرچه اماراقتصادی ایالات متحده در دو سه ماهه اول کاهش نشان داد ، اروپا آسیب پذیرتر به نظر می رسد. بسیاری از ارزهای اروپایی در نیمه دوم آگوست در برابر دلار به پایین ترین حد چند ساله سقوط کردند. پاول، رئیس فدرال رزرو هشدار داد که تلاش ها برای مهار تورم ایالات متحده باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده ها و مشاغل خواهد شد. قدرت بازار کار ایالات متحده کلید تعهد بانک مرکزی برای ادامه افزایش نرخ بهره است. در حالی که مطالبات حقوق بیکاری هفتگی افزایش یافته است، آمار نشان می دهد که موقعیت های شغلی جدید به سرعت ایجاد شده است. داده‌های بالای اخیر JOLTS در مورد فرصت‌های شغلی باعث تعجب شد و ارقام ژوئن اصلاحات بالاتری ثبت کرد. بررسی‌های معیار نشان می‌دهد که 571 هزار شغل دیگر در بخش خصوصی در 12 ماه منتهی به مارس ایجاد شده است که حدود 8.5 درصد بیشتر از برآورد قبلی است. اقتصاددانان پیش بینی کردند که اقتصاد در ماه اوت 300 هزار شغل دیگر افزایش دهد. در حالی که کمتر از میانگین 450 هزار در هفت ماهه اول سال است، این آمار احتمالا موجب رشد ارقام فدرال رزرو تا 75 واحد تا تاریخ 21 سپتامبر می شود. اوج ارزش دلار ممکن است با اوج ارقام تورمی همزمان نباشد. اما ممکن است با کاهش ارقام بازار کار همزمانی داشته باشد.

یورو: منطقه یورو به شدت با چالش مواجه شده است. مشکلات آب و هوائی شدید بحران انرژی را تشدید می کند که به دلیل تلافی روسیه برای حمایت اروپا از اوکراین ایجاد شده است. با محو شدن آثار کووید، اقتصاد در هر صورت رو به کندی داشت. شوک هزینه زندگی که در اروپا موج می زند، قطعاً پیامدهای سیاسی خواهد داشت. انتخابات ملی ایتالیا در 25 سپتامبر احتمالاً تنش ها را با اتحادیه اروپا بر سر اصلاحات لازم برای آزادسازی بودجه بازیابی اتحادیه اروپا از سر خواهد گرفت. اگرچه بانک مرکزی اروپا از امکان جدید (ابزار حفاظت از انتقال) برای مقاومت در برابر افزایش بی‌رویه نرخ بهره رونمایی کرد، اما مشخص نیست که دولت دست راستی که تلاش می‌کند توافقنامه با اتحادیه اروپا را دوباره مذاکره کند، واجد شرایط ایجاد آن باشد. یورو در برابر افزایش تنش ها در حاشیه آسیب پذیری است. در پایان ژوئیه، به امید افزایش 50 واحدی نرخ بانک مرکزی اروپا در نشست 8 سپتامبر، بازار سوآپ حدود 80 درصد کاهش ثبت کرد. با این حال، روند افزایشی نرخ  به نظر می‌رسد که کارساز بوده و نرخ 75 واحد افزایش داشته و 50 واحد دیگر نیز در ماه اکتبر محتمل است. بر اساس مدل برابری قدرت خرید OECD، یورو در بیش از 30 سال گذشته در چنین سطحی از کاهش ارزش نبوده است. کاهش وام دو ساله ی آلمان از بیش از 275 واحد در ابتدای ماه به حدود 225 واحد در پایان ماه اوت کاهش یافته است. علی‌رغم ارزش‌گذاری شدید و حرکت در تفاوت نرخ بهره، که می‌تواند منجر به اصلاح شود، با وجود ریسک اعمال تلافی جویانه روسیه، و انتخابات ایتالیا ، ما گمان می‌کنیم که این ریسک همچنان به سمت تنزل یورو در برابر دلار است.
اسپات: 1.0055 دلار (1.0220 دلار 
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ 1.0065 دلار (1.3155 دلار)
یک ماه آینده $1.0025 ($1.0240) حجم ضمنی یک ماهه 10.3% (10.2%)

 ین ژاپن: با وجود ریسک ساده انگاری بیش از حد، به نظر می رسد نرخ مبادله دلار به ین تحت تأثیر نرخ های ایالات متحده است. همبستگی بین تفاوت‌های نرخ ارز و بازدهی اوراق 2 ساله ایالات متحده به بالاترین سطح پنج ماهه بیش از 0.72 طی 30 جلسه گذشته و حدود 0.70 برای بازدهی 10 ساله افزایش یافت. مقامات ژاپنی بیشتر نگران سرعت حرکت هستند تا جهت یا سطح آن. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که ضعف ین باعث نگرانی کمتری نسبت به ضعف یورو برای بانک مرکزی اروپا محسوب  می‌شود، که شاید بازتابی از تجربه‌های متفاوت تورم باشد. نوسانات ضمنی سه ماهه در اواسط ژوئن نزدیک به 14 درصد به اوج خود رسید و در اواسط آگوست به زیر 10 درصد رسید که نزدیک به 11 درصد آنرا تحت پوشش داشت. بانک مرکزی ژاپن مجبور به دفاع از سقف بازدهی 0.25 درصدی 10 ساله خود از ژوئن نبوده است، اما افزایش نرخ های جهانی ممکن است دوباره در سپتامبر ارقام را تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می رسد ، دلار در برابر ین در حد بالاتر از 140 برسد که بالاترین سطح در 24 سال گذشته است.
اسپات: 138.90 JPY (133.25 JPY)
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ 137.30 JPY (134.15 JPY)
یک ماه آینده 138.55 JPY (133.00 JPY) حجم ضمنی یک ماهه 11.1% (10.8%)

پوند انگلیس: کاهش 4.65 درصدی استرلینگ در ماه اوت، کاهش ارزش سالانه را به 14.2 درصد رساند. در میان ارزهای عمده‌، تنها ین ژاپن (~-17٪) و کرون سوئد (~-15.3٪) کاهش بیشتری داشته اند. همانطور که می دانید، ژاپن به هیچ وجه نرخ ها را افزایش نداده است. "ریسکسبنک" سوئد نرخ رپو خود را در سال جاری 75 واحد (به 0.75 درصد) افزایش داد. بانک مرکزی انگلیس در سال جاری دو برابر افزایش داشته است (به 1.75%) و قرار است نرخ پایه را 50 واحد دیگر در سپتامبر افزایش دهد. سال آینده BOE پیش بینی کرده بود که تورم در ماه اکتبر به اوج خود نزدیک به 13.2 درصد برسد، اما پیش بینی های بخش غیردولتی بر آمار 15٪ یا بالاتر است. در همین حال، بریتانیا چهارمین نخست وزیر خود را در شش سال گذشته خواهد داشت. خانم "تراس"، کاندیدای پیشرو وارث اقتصادی در آستانه رکود ،پیش بینی شده توسط BOE، بحران انرژی با ابعاد تاریخی، و فعالیت اعتصابی در بخش های متعدد خواهد بود. او احتمالاً با کاهش مالیات و افزایش هزینه‌ها قبل از پایان ماه و تنظیم بودجه اضطراری بسته‌بندی شود. این ترکیب سیاستی از سیاست‌های پولی سخت‌تر و سیاست‌های مالی سست‌تر تمایل به حمایت از ارز دارد. با این حال اقداماتی را به انجام خواهد رساند ، احتمال می رود که پوند استرلینگ پایین ترین سطح مشابهه زمان کووید 2020 نزدیک به 1.14 دلار را دوباره آزمایش کند. سازش فعلی بر سر اجرای پروتکل ایرلند شمالی در اواسط سپتامبر به پایان می رسد. خانم تراس تهدید می کند که به ماده 16 استناد خواهد کرد که اجازه اقدام یکجانبه و تشدید تنش با اتحادیه اروپا را می دهد.
اسپات: 1.1625 دلار (1.2170 دلار)
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ 1.1700 دلار (1.21350 دلار)
یک ماه آینده $1.1630 ($1.2180) حجم ضمنی یک ماهه vol 11.8% (10.1%)

دلار کانادا: محرک کلیدی نرخ مبادله دلار کانادا ریسک پذیری عمومی دارد که برای سنجش آن از S&P 500 به عنوان یک پروکسی معقول استفاده کرده ایم. به نظر می رسد رالی بازار نزولی در S&P 500 از تقریباً اواسط ژوئیه تا اواسط اوت ، همزمان با افزایش ارزش دلار کانادا باشد. دلار آمریکا از بالاترین سطح دو سال اخیر (~CAD1.3225) در 14 ژوئیه به پایین ترین سطح دو ماهه در 11 اوت (~CAD1.2730) سقوط کرد. با عقب نشینی S&P 500 در نیمه دوم آگوست، ارزش دلار بهبود یافت تا منطقه 1.3150 CAD را در پایان ماه به چالش کشاند. این ریسک در هفته های آینده به سمت CAD1.3300-CAD1.3350 گسترش می یابد. بانک مرکزی کانادا با افزایش 100 واحدی نرخ بهره در اواسط ژوئیه بازار را غافلگیر کرد که ممکن است برای مدت کوتاهی به حمایت از دلار کانادا کمک کرده باشد. در سه نشست آخر سال، بازار سوآپ با انقباض 125 واحدی قیمت گذاری شده است. جلسه بعدی در تاریخ 7 سپتامبر است. بازار با ایده افزایش 100 واحدی دیگر بازی می کند، اما به نظر می رسد که روی 75 واحد ثابت شده است، که ما فکر می کنیم محتمل تر است. از نظر داده های کلان اقتصادی، به نظر می رسد عملکرد بهتر نسبی کانادا در نیمه اول در حال محو شدن است. بهبود آمار بازار کار متوقف شده است، اما آمار مصرف کنندگان همچنان قوی است، حتی اگر درمورد آمار کالاهای بادوام صادق نباشد. CPI سرفصل در ماه ژوئیه برای اولین بار از ژوئن 2021 کاهش یافت. با این حال، آمار مربوطه همچنان ثابت هستند.
اسپات: CAD1.3130 (CAD 1.2795)
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ 1.3070 دلار کانادا (1.2825 دلار کانادا)
یک ماه آینده CAD1.3135 (CAD1.2800) حجم ضمنی یک ماهه 7.7% (7.6%)

دلار استرالیا: پس از یک شروع دیرهنگام، بانک مرکزی استرالیا به شدت سیاست های پولی خود را تشدید کرده است. برای شروع چرخه در ماه می 25 واحد افزایش داشت و سومین افزایش نیم امتیازی متوالی خود را در ماه اوت انجام داد. بازار آتی با احتمال 60 درصد افزایش، حرکت 50 واحدی دیگر در نشست 6 سپتامبر را پیش بینی می کند. علاوه بر این، در سه ماهه چهارم حرکت 100 واحد دیگر قابل پیش بینی است. نشانه هایی وجود دارد که ارقام بازار کار ممکن است تغییر کرده باشد و بازار املاک حساس به نرخ بهره تغییر کند و خانوارهای بدهکار را تحت فشار قرار دهد. قیمت خانه در سه ماه منتهی به جولای 2٪ کاهش یافته است، در حالی که قیمت ها در سیدنی 5٪ کاهش یافته است. آمار بدهی به درآمد در استرالیا در رکورد بیش از 187 درصد است. دلار استرالیا الگوی گسترده دلار آمریکا را دنبال کرد. در اواسط ژوئیه، نزدیک به 0.6680 دلار، پایین ترین سطح دو ساله خود را ثبت کرد و در 11 آگوست با تقریباً 0.7140 دلار به اوج خود رسید، درست کمتر از میانگین متحرک 200 روزه (~ 0.7155 دلار). در چند هفته گذشته روند کاهشی داشته است و به نظر می رسد در راه آزمایش مجدد پایین ترین سطح اواسط جولای (~ 0.6680 دلار) باشد.
اسپات: 0.6845 دلار (0.6985 دلار)
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ 0.6890 دلار (0.6995 دلار)
یک ماه آینده 0.6850 دلار (0.6995 دلار) حجم ضمنی یک ماهه 12.3% (12.0%)

پزو مکزیک: ماه گذشته، پزو مکزیک به عملکرد خوب خود ادامه داد، اما ضعف در پایان ماه اوت احتمالاً در ماه جدید نیز ادامه خواهد داشت. دلار آمریکا در منطقه MXN19.80 با خط حمایت محصور شد، جایی که در اواخر ژوئن نیز به پایین ترین حد خود رسیده بود. حرکت به بالای ناحیه MXN20.25-MXN20.27 می تواند نشان دهنده بازگشت به سطح   MXN20.60، یا حتی سطحی بالاتر در هفته های آینده باشد. اوج آگوست نزدیک به MXN20.8350 بود و اوج جولای در حد MXN21.00 قرار گرفت. بانک مرکزی دومین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره را در ماه اوت انجام داد تا نرخ هدف را به 8.50 درصد برساند. می توان انتظار داشت که برای باقی مانده سال با فدرال رزرو مطابقت داشته باشد. اقتصاد در حال کند شدن است و بانک مرکزی پیش بینی خود برای رشد سال 2023 را از 2.4 درصد به 1.6 درصد کاهش داد. کسری تجاری در حال افزایش است زیرا صادرات سریعتر از واردات کاهش می یابد. حواله های کارگران همچنان ارقام بالائی دارد و به طور متوسط از ماه مه تا ژوئیه نزدیک به 5.2 میلیارد دلار در ماه در مقایسه با 4.5 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته بود. با این حال، تراز تجاری سریعتر تنزل داشته است. متوسط کسری ماهانه در ماه مه تا ژوئیه 4.0 میلیارد دلار در مقایسه با میانگین کمتر از 1 میلیارد دلار در دوره سال قبل بود.

اسپات: MXN20.15 (MXN20.37)
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ MXN20.24 (MXN20.32)
یک ماه آینده MXN20.27 (MXN20.48) حجم ضمنی یک ماهه 12.2% (11.9%)

  
یوان چین: به نظر می رسید مقامات چینی از ضعف اقتصادی مشاهده شده در گزارش های جولای شوکه شده اند، در حالی که قرنطینه های مرتبط با کووید و سهمیه بندی انرژی به این معنی شرایط پیچیده است .چین چهارمین شهر بزرگ خود را در آغاز ماه سپتامبر قرنطینه کرده است. مقامات نرخ‌های کلیدی را کاهش دادند، تلاش‌های جدید برای هزینه/وام را اعلام کردند و اجازه دادند یوان در برابر دلار تضعیف شود. به نظر می‌رسد بانک جمهوری خلق چین نشان می‌دهد که اگرچه کاهش متوسط ارزش یوان قابل قبول است، اما به دنبال تکرار حرکت شش هفته‌ای تا اواسط ماه مه نیست ، زمانی که نرخ در برابر دلار 6.5 درصد افزایش یافت. با این اوصاف، همانطور که فکر می‌کردیم که تنزل تا منطقه 6.85 یوان کافی بود، و اگرچه دلار در پایان ماه اوت در همین نرخ تثبیت شد، اما خطر ممکن است به سمت CNY7.0 گسترش یابد هرچند از ژوئیه 2020 شاهد آن نبوده است. مقامات چینی می‌گویند انتظار می رود محرک های بیشتری در سه ماهه چهارم، از جمله کاهش احتمالی ذخایر مورد نیاز، اعمال شود. علاوه بر این، اخباری مبنی بر توافقی که به مقامات ایالات متحده اجازه می داد حسابداری بسیاری از شرکت های چینی فهرست شده در بورس های ایالات متحده را بررسی کنند، موجب جهش در ارقام سهام چین شد. با این حال، عوامل بنیادی زیربنایی هنوز بسیار ضعیف هستند و در نهایت می توانند نرخ ها را کاهش دهند، حتی اگر حمایت مالی و پولی بیشتر اعمال شود.

اسپات: CNY6.89 (CNY6.7445)
میانگین پیش بینی یک ماهه بلومبرگ 6.8660 یوان (6.7475 CNY)
یک ماه آینده CNY6.8930 (CNY6.7465) حجم ضمنی یک ماهه 5.6% (5.6%)


 

16:47 1401/06/12