احتمال افزایش قیمت دلار در بازار آزاد

خلاصه: دلار یکی از بزرگ ترین عقب گردها را در هفته های اخیر داشته است. ما انتظار داشتیم که دلار پیش از CPI هفته آینده ضعیف شود، که ممکن است ایده ها و امیدها به اوج در فشارهای قیمت آمریکا را تقویت کند، اما بزرگی و سرعت این حرکت شگفت انگیز است، و به احتمال زیاد با موقعیت افراطی صحبت می کند.

ما انتظار داشتیم که دلار پیش از CPI هفته آینده ضعیف شود، که ممکن است ایده ها و امیدها به اوج در فشارهای قیمت آمریکا را تقویت کند، اما بزرگی و سرعت این حرکت شگفت انگیز است، و به احتمال زیاد با موقعیت افراطی صحبت می کند.
با این حال، ما هشدار می دهیم که شاخص های تکانه داخلی کشیده شده اند، و احساس صعودی اساسی، ممکن است اپراتورهای آمریکای شمالی را ببیند که از عقب نشینی دلار استفاده می کنند.
به طور گسترده تر، دارایی های ریسکی عملکرد خوبی دارند. پس از عملکرد قابل قبول سهام در آمریکا در روز گذشته، سهام آسیا اقیانوسیه به رهبری هنگ کنگ، چین و تایوان 
افزایش یافت.
استاکس ۶۰۰ اروپا ۱.۶ درصد افزایش قیمت داشته که در صورت تداوم، طی دو ماه آینده بیش ترین افزایش قیمت و اولین افزایش هفتگی در چهار ماه اخیر خواهد بود.
معاملات آتی آمریکا به طور گسترده ای بالاتر است. بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا از ۵ به حدود ۳.۲۶ درصد رسیده است. عقب نشینی دلار به افزایش قیمت کالاها کمک می کند.
طلا برای هفته جاری به مرز ۱۷۳۰ دلار رسید. اکتبر WTI که دیروز به ۸۱.۲۰ دلار سقوط کرد و پایین ترین قیمت آن از فوریه بود، نزدیک به ۸۵ دلار است. گاز طبیعی آمریکا ۲.۲۵ درصد افزایش داشته اما همچنان ۸ درصد کاهش داشته است.
شاخص کل بورس اروپا امروز ۵.۳ درصد کاهش یافت و عملا در هفته جاری ثابت بود. تلاش چین برای تکمیل خانه های نیمه تمام به افزایش قیمت سنگ آهن کمک کرده است.
این رقم دیروز ۳.۷ درصد و امروز تقریبا ۳ درصد افزایش داشته است. با قیمت ۱۰۳ دلار، دو هفته دیگر عرضه می شود.
مس در آذر ماه با افت ۷.۷ درصدی در هفته گذشته مواجه شده و افزایش ۲.۲۵ درصدی امروز آن را ۵.۷ درصد در هفته گذشته نشان می دهد. گندم آذر ۳ / ۱ درصد گران تر شده است و به غیر از برگشت امروز، آماده سومین هفته صعود متوالی خود است.

Asia Pacific

چین تورم کم تر از حد انتظار و آمار وام دهی قوی تر از حد انتظار را گزارش کرد.

آگوست CPI به طرز شگفت آوری از ۲.۷ % به ۲.۵ % کاهش یافته است. تورم مواد غذایی در ۶.۱ % ثابت ماند (در مقابل. ۶.۳ درصد)نشان دهنده افزایش ۲۲.۴ درصدی قیمت گوشت خوک نسبت به سال گذشته است.
این امر به توضیح تصمیم دیروز کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی برای آزادسازی ۳۷.۷ تن گوشت خوک منجمد از ذخایر کمک می کند. قیمت گوشت مرغ طی شش ماه گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

سیل و خشکسالی قیمت سبزیجات و میوه ها را بالا برده است. قیمت های غیرخوراکی ۱.۷ درصد افزایش داشته و از ۱.۹ درصد در ماه ژوئیه کم تر شده است. تورم هسته ای (به استثنای مواد غذایی و انرژی)در ۰.۸ درصد ثابت بود.
قیمت تولیدکننده همچنان در حال کاهش است. ماه اوت دهمین ماه متوالی بود که تورم قیمت تولیدکنندگان کاهش یافته است. این رقم در حال حاضر ۲.۳ درصد کم تر از CPI است که ۴.۲ درصد در ماه جولای و ۱۰.۳ درصد در پایان سال گذشته بوده است.
کاهش قیمت کالاها و اختلالات تولید ناشی از محدودیت های برق بر PPI تاثیر می گذارد. نکته قابل توجه این است که قیمت تولیدکنندگان کالاهای بادوام مصرفی در مرداد ماه امسال ۰.۶ درصد کاهش یافته است.
این پنجمین چاپ منفی متوالی بود. با وجود آثار تورمی کم تر، احتمال کاهش نرخ وام های میان مدت یک ساله در هفته آینده پس از کاهش ۱۰ درصدی در ماه گذشته وجود دارد.

به طور جداگانه، چین گزارش داد که وام دهی کلی به CNY۲ افزایش یافته است. ۴ تریلیون وون (CNY۷۵۶ bln)، بیش از حد انتظار در ماه ژوئیه (تیر - مرداد)بازیابی شد.
مقامات چینی اعطای وام بیشتر به بخش املاک و پروژه های زیرساختی دولتی را تشویق کرده اند. نکته قابل توجه در آمار امروز این است که وام های غیربانکی بخش عمده ای از این بهبود را به خود اختصاص داده اند.
وام دهی بانک به CNY۱ افزایش یافت. ۲۵ هزار میلیارد تومان که کمی بیش از نیمی از کل وام را شامل می شود. در ماه ژوئیه، وام های بانکی تقریبا CNY۶۸۰ bln از CNY۷۵۶ bln قرض داده شده بودند. تفاوت بین ارقام کلی و وام های بانکی (وام های جدید یوان)بانکداری در سایه است.

بررسی حرکت های درآمد ثابت سرمایه گذاران ژاپنی در آخرین داده های تراز پرداخت ها برای ماه جولای جالب توجه است.

سرمایه گذاران ژاپنی به فروش دارایی های اوراق قرضه خارجی خود ادامه می دهند. هم می تواند به بازار خرسی کمک کند و هم به آن پاسخ دهد. همچنین ممکن است سود دارایی های خارجی که با توجه به کاهش چشمگیر به ین باز می گردند، افزایش یابد.

با توجه به اندازه بازار اوراق قرضه آمریکا، انتشار اوراق قرضه خارجی به معنای فروش خزانه داری آمریکا است. سرمایه گذاران ژاپنی برای نهمین ماه متوالی اوراق قرضه آمریکا را فروختند که طولانی ترین میزان فروش از سال ۲۰۰۵ تاکنون است.

آن ها JPY۱ را فروختند. ۴ تریلیون وون (% ۷.۷ میلیارد دلار)از خزانه داری آمریکا در ماه ژوئیه پس از فروش میانگین کمی بیش از دو برابر بیشتر نسبت به چهار ماه گذشته. پس از خزانه داری، سرمایه گذاران ژاپنی بیش ترین میزان اوراق قرضه فرانسوی (JPY۷۲۳)را فروختند. ۳۰ bln)، بیش ترین تعداد از مارس ۲۰۰۲.

از میان ده کشور بزرگ، تنها یک کشور وجود داشت که سرمایه گذاران ژاپنی در ماه ژوئیه آن را خریداری کردند: ایتالیا. خرید JPY۲۹ به طور کامل جایگزین JPY۳۱ نشد. ۷ میلیارد یورو اوراق قرضه ایتالیا در ماه ژوئن فروخته شد.

مقامات ژاپنی که در روزه ای اخیر لفاظی های خود را افزایش داده اند، ممکن است از تعطیلات آخر هفته با تضعیف گسترده دلار لذت ببرند.

دلار در اواسط هفته تقریبا به JPY۱۴۵ رسید و به JPY۱۴۱ نزدیک شد. ۶۵ امروز. این رقم برابر با (۶۱.۸ %)است.
دلار استرالیا در اواسط هفته ۰.۶۷۰۰ دلار معامله شد.
پس از یک روز داخلی در روز گذشته، اوسی امروز به حدود ۰.۶۸۷۵ دلار رسیده است که میانگین متحرک ۲۰ روزه در آن یافت می شود.
هدف فنی بعدی نزدیک به ۰.۶۹۰۰ - ۱۰ دلار دیده می شود. این رقم در برابر یوان چین کمی بیشتر از ۰.۵ درصد است.
در صورت تداوم، این بزرگ ترین ضرر از ماه مه خواهد بود و همچنین اولین ضرر پس از ماه مه خواهد بود.
PBOC نرخ مرجع دلار را CNY۶ تعیین کرد. ۹۰۹۸ در مقایسه با انتظارات (متوسط در بررسی بلومبرگ)از CNY ۶.۹۴۸۴.
در این ماه برای اولین بار گزارش هایی مبنی بر ورود خالص سرمایه خارجی به سهام چین منتشر شد.

اروپا

بانک مرکزی اروپا این افزایش ۷۵ درصدی را با یک تصمیم متفق القول انجام داد.
در بیشتر موارد، رئیس جمهور لاگارد به یک نوشته جنگ طلبانه پایبند بود. افزایش نرخ بیشتر نشان داده شد.
لاگارد هشدار داد که در حالی که بازار کار هنوز قوی است، عادی سازی سیاست پولی احتمالا به معنای بیکاری بیشتر خواهد بود.
وی همچنین به منتقدانی که نگران کاهش ارزش یورو هستند، پاسخ داد.
لاگارد عقب نشینی کرد و یادآور شد که در حالی که ارزش یورو در برابر دلار در سال جاری تاکنون ۱۲ درصد کاهش یافته است، این مساله را بیش از حد بیان می کند.
بر مبنای موثر (شاخص وزنی شرکای تجاری و رقبا)۴ ٪ است. در عین حال باید اشاره کنیم که براساس مدل برابری قدرت خرید OECD، ارزش یورو ۴۲ درصد کم تر است.

نرخ بهره در اروپا، بدون گسترش، افزایش یافت.

نرخ دو ساله در آلمان، فرانسه و هلند ۲۱ تا ۲۲ و در ایتالیا، پرتغال و یونان ۱۶ تا ۱۷ bp بود.
اسپانیا بیش از یک کشور "اهداکننده" عمل کرد و در عملکرد دو ساله خود نزدیک به ۲۴ درصد افزایش داشت.

نرخ دو ساله در ایتالیا، اسپانیا و پرتغال ۵ تا ۹ bp است، در حالی که در آلمان، فرانسه و هلند ۱۱ تا ۱۳ bp افزایش می یابد.
امروز قیمت ها ۳ تا ۵ برابر شده است.
بازار در ابتدا به جای یک حرکت نصفه و نیمه، در ماه اکتبر با افزایش ۷۵ پوندی شروع به قیمت گذاری کرد، اما در پاسخ به این سوال، لاگارد صریح بود در حالی که نرخ ها در جلسات آینده افزایش خواهد یافت، لزوما ۷۵ پوند نخواهد بود.

این جمله حتی اگر درست باشد، غیر ضروری به نظر می رسد. اینجا جایی است که ابهام استراتژیک ممکن است مفیدتر بوده باشد.

پس از اوج گرفتن اندکی بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه (٪ ۱.۰۰۲۵)، یورو در حال سقوط بود، شاید با این اظهار نظر به ظاهر کم تر جنگ طلبانه، پیش از اظهارات جنگ طلبانه رئیس بانک مرکزی که یورو را تقریبا به ۰.۹۹۳۰ دلار رساند.

همانطور که در پایین اشاره کردیم، پاول زمین جدیدی را نشکست و پس از اینکه اروپا دیروز به خانه بازگشت، بازار ارز واحد را به تعادل بازگرداند.

در نهایت اشاره می کنیم که دو ردیف ذخایر در بانک مرکزی به حالت تعلیق درآمده است و اثر خالص هدیه ای به بانک ها است که می توانند نرخ سپرده بالاتری را با سرمایه های ارزان TLRO به دست آورند.
با این حال این افزایش ظریف ارزش هر چه که باشد، مانع از عملکرد ضعیف شاخص ام اس سی آی بانک های منطقه یورو در روز گذشته نشد.
این بازار تقریبا ۰.۳ درصد تضعیف شد، در حالی که بازار گسترده تر حدود ۰.۵ درصد رشد کرد. امروز شاخص بانک در حال بازی کردن است و در مقایسه با افزایش نزدیک به ۱ درصدی در بازار بزرگ تر، ۳ درصد افزایش یافته است.

وزرای انرژی اروپا امروز برای هماهنگی تلاش ها برای مهار قیمت انرژی تشکیل جلسه می دهند.

چندین پیشنهاد مختلف وجود دارد که شامل افزایش قیمت ها، کاهش قیمت گاز و برق، و تلاش های حفاظتی است. علاوه بر این، نوسان حاشیه های مورد نیاز (وثیقه)را برداشته است، که فعالیت را مختل می کند و شرکت های برق را مجبور به جستجوی نقدینگی بیشتر می کند.

سوئد و فنلاند پیش از این طرحی را برای رسیدگی به این موضوع اعلام کرده اند. به طور جداگانه، توجه داشته باشید که سوئد یک انتخابات عمومی در روز یکشنبه دارد.
به نظر می رسد دموکرات های راستگرای سوئد در پی افزایش جرایم خشونت آمیز در اوج هستند.
دموکرات های سوئد در یک پلتفرم نظم و قانون و ضد مهاجرت فعالیت کرده اند و به عنوان دومین حزب بزرگ در این کشور شناخته می شوند.

این فشار کوتاه یورو را به نزدیک ۱.۰۱۱۵ دلار رسانده است که بالاترین سطح آن از ۱۸ اوت است.

این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در روز ۱۰ اوت به ۱.۰۳۷۰ دلار رسیده بود.
بالاتر از آن، بازخرید بعدی (۶۱.۸ ٪)۱.۰۱۷۵ دلار است. پشتیبانی اولیه در حال حاضر احتمالا حدود ۱.۰۰۵۰ دلار است.
استرلینگ به نوبه خود تا حدود ۱.۱۶۵۰ دلار بالا رفت که بهترین سطح آن در این ماه بود.
این دستاوردها تاکنون چندان چشمگیر نبوده اند. بالاترین قیمت برای این هفته در روز دوشنبه، تقریبا ۱.۱۶۱۰ دلار تعیین شده بود.
با این حال، یک حرکت بالاتر از ۱.۱۶۵۰ دلار می تواند نشان دهنده آزمایشی بر روی منطقه ۱.۱۷۱۵ - ۳۵ دلاری باشد که برخی اهداف کوتاه مدت ردیابی مجدد و میانگین متحرک ۲۰ روزه را در خود جای داده است.
استرلینگ از ۱۲ اوت تاکنون بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه خود بسته نشده است.
بازار سهام در ابتدای هفته با رشد ۷۵ درصدی مواجه شد.
اکنون قیمت گذاری با افزایش ۵۰ درصدی همراه است. یورو در حدود ۰.۸۷۰۰ لیره در نوسان است.

امریکا 

نرخ بیکاری آمریکا روز گذشته افزایش یافت، اما بازار چیز جدیدی یاد نگرفت، به جز اینکه شاید برای چهارمین هفته متوالی نرخ بیکاری اولیه هفتگی کاهش یافت.
در ۲۲۲، آن ها پایین ترین میزان از پایان ماه مه هستند.
ادامه ادعاها روز به روز بیشتر می شد.
با افزایش ۳۶ درصدی هفته گذشته، آن ها در پنج هفته از شش هفته گذشته افزایش یافته اند.
این همان چیزی است که اگر به دست آوردن شغل جدید سخت تر می شد، انتظار داشتید، با این حال، سطح (۱.۴۷۳ میلی لیتر)هنوز هم تقریبا با هر معیاری پایین است.
به نظر می رسد احتمال افزایش ۷۵ درصدی نرخ بیکاری در این ماه در پایان هفته گذشته کاهش یافته است و شاید اهمیت زیادی برای افزایش نرخ بیکاری داشته باشد، اما این هفته هر روز افزایش یافته است.
چیزی که در هفته پیش حدود ۵۵ درصد بود اکنون به ۸۶ درصد نزدیک تر شده است.
امروز والر، ایوانز و جورج صحبت می کنند، اما اضافه کردن سیگنال پاول (نظرات جکسون هول دیروز تقویت شد)و برینارد در روز چهارشنبه دشوار خواهد بود.

کانادا داده های مشاغل ماه آگوست را گزارش می کند.

به نظر می رسد بهبود بازار کار متوقف شده است. این شرکت بین ماه های ژوئن تا ژوئیه ۱۷ هزار شغل تمام وقت خود را از دست داده است. موقعیت های پاره وقت به مدت سه ماه تا ماه ژوئیه برای از دست دادن تجمعی ۱۵۲ k شغل کاهش یافته اند. نرخ مشارکت از ماه فوریه افزایش نیافته است.
بانک کانادا در اوایل این هفته نرخ هدف خود را تا ۷۵ ٪ افزایش داد. بازار بورس از افزایش ۵۰ درصدی در ماه آینده (۸۲ درصد تخفیف)سود می برد. بازار نرخ نهایی را بین ۳.۷۵ ٪ تا ۴.۰ ٪ می بیند.

اچ تی سی یو ۱۱ که روز گذشته عرضه شد، اندکی قوی تر از حد انتظار با ۸.۷ درصد و نرخ هسته بالاتر از ۸.۰ درصد بود.
امروز، آمار تولید صنعتی ماه ژوئیه را گزارش می دهد.
انتظار می رود که آن ها به ترتیب کند شده باشند.
پیش بینی های دولت در بودجه خوش بینانه به نظر می رسد و رشد سال آینده ۳ درصد و تورم به ۳.۲ درصد خواهد رسید. پیش بینی بانک مرکزی هفته گذشته به روز شد.
این گزارش با پیش بینی دولت مبنی بر ۳.۲ درصد CPI در پایان سال آینده مطابقت دارد، اما پیش بینی رشد آن از ۲.۴ درصد به ۱.۶ درصد کاهش یافته است.
به طور جداگانه، برزیل تورم IPCA را گزارش می کند. به نظر می رسد تورم برزیل در ماه آوریل به نزدیک ۱۲.۱ درصد رسیده است. این رقم در ماه جولای به ۱۰ درصد رسیده و انتظار می رود در ماه آگوست به کم تر از ۸.۷ درصد رسیده باشد.
نرخ سکه ۱۳.۷۵ درصد است و بانک مرکزی افزایش دیگری را رد نکرده است.
این در حالی است که احتمالا در تاریخ ۲۱ سپتامبر شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.

س از شکست CAD۱. دلار آمریکا در اواسط هفته ۳۲ تومان شد و در حال حاضر در پایین ترین قیمت برای ماه قرار دارد و پایین تر از CAD۱ معامله می شود. ۳۰ در اروپا.
حال و هوای ریسک پذیر، گرین بک را به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه (٪ CAD۱. ۳۰۳۰)برای اولین بار از ۱۷ اوت.
CAD۱. ۲۹۷۰ منطقه نشانه نیمه راه پیشرفت گرین بک است که در ۱۱ اوت در نزدیکی CAD ۱.۲۷۳۰ آغاز 
شد.
شکستن آن می تواند نشانه ای از حرکت به سمت CAD ۱.۲۹ باشد.

دلار آمریکا در برابر پزو مکزیک سنگین است و برای این ماه نیز در پایین ترین سطح قرار دارد.
یک شکست قانع کننده از این ناحیه چیزی برای متوقف کردن تست MXN ۱۹.۵۰ باقی نمی گذارد.

 

 

 

 

01:05 1401/06/21