اتر پرایم برای رالی پیش از عرضه

به گفته تحلیلگران، اتر که هفته گذشته از الگوی ریزشی خارج شده بود، به سمت شمال نگاه می کرد. با تشدید بحران انرژی در اروپا، خریداران در اوایل روز دوشنبه در حاشیه ماندند.

اتر (ETH)، دومین ارز رمزپایه بزرگ از نظر ارزش بازار، به دنبال افزایش مجدد قیمت پیش از اتریوم "Merge" بود.

هفته گذشته، توکن بومی بلاک چین اتریوم از الگوی قطعه ای در حال سقوط که توسط دو خط روند همگرا و نزولی شناسایی شده بود، خارج شد و در تاریخ های ۱۰ اوت، ۲۰ اوت و ۲۸ اوت به اوج و فرود رسید.

بیل نوبل، تحلیل گر ارشد فنی در شرکت تحقیقاتی رمزارز Token Metrics در پاسخ به این سوال که شکست اتریوم چه چیزی را نشان می دهد، به کوین دسک گفت: " این شکل گیری تایید محکمی است بر اینکه ETH می تواند در ماه سپتامبر بیش از آنچه که همه فکر می کنند، افزایش پیدا کند."

شکست اتریوم نشان می دهد که اصلاح از بالای ۲۰۰۰ دلار ۱۴ اوت به پایان رسیده و روند صعودی از پایین ۱۰۰۰ دلار ۱۳ ژوئن احتمالا ازسر گرفته خواهد شد.

قیمت ها در چهار هفته منتهی به ۱۴ اوت، با اوج گیری مجدد بازارهای سهام، دو برابر شد و تیم بیکو، توسعه دهنده اتریوم، ۱۹ سپتامبر را به عنوان آخرین مهلت برای Ethereum Merge که مدت ها انتظارش را می کشید، معرفی کرد؛ ارتقای فناورانه ای که پلتفرم قرارداد هوشمند را به شبکه اثبات سهام تبدیل خواهد کرد. این اصلاحات احتمالا باعث کاهش شدید عرضه ETH می شود و جذابیت ذخیره ارزش را برای این رمزارز به ارمغان می آورد.

قرار است این ادغام در تاریخ ۱۵ سپتامبر اتفاق بیفتد.

معامله گران اغلب از تحلیل تکنیکال - مطالعه الگوهای قیمت - برای کمک به تصمیم گیری سرمایه گذاری استفاده می کنند.

قطعه در حال سقوط از بالا شروع می شود و با پایین تر رفتن قیمت ها منقبض می شود و باعث می شود که دو خط روند نزولی با بالغ شدن الگو همگرا شوند. ماهیت همگرای خطوط روند، پایین های کم عمق تر را نشان می دهد که نشانه ای از کاهش فشار فروش است. بنابراین، یک شکست به معنای احیای صعودی در نظر گرفته می شود.

اتر روز پنج شنبه از حلقه سقوط خارج شد و صحنه را برای یک تظاهرات پیش از مرگ آماده کرد.

" اتر از یک قطعه در حال سقوط جدا شده است. حرکت بالاتر از ۱۷۰۰ دلار به حرکت صعودی که به سمت مریخ می رود، اعتقاد می بخشد."
 

گازپروم بازی می کند

 

به نظر می رسد این ارز دیجیتالی روز جمعه پس از انتشار گزارش حقوق و دست مزد غیر فارم بانک مرکزی آمریکا در مسیر عبور از مرز ۱۷۰۰ دلار قرار گرفته است که امیدها برای افزایش آهسته تر نرخ فدرال رزرو پس از ماه سپتامبر را زنده کرد.

با این حال، این صعود پس از آن متوقف شد که غول انرژی روسیه، گازپروم، ضرب الاجل روز شنبه برای ازسرگیری عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد بخار ۱ را به دلیل نقص فنی کنار گذاشت.

این خبر ترس از تورم را تقویت کرد و اشتهای ریسک سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار داد. از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، اختلالات تامین انرژی در اروپا و دیگر نقاط جهان بدتر شده و منجر به تورم چسبنده شده است. این امر بانک های مرکزی جهانی را مجبور کرده تا نقدینگی را با افزایش سریع نرخ بهره و ابزارهای دیگر بیرون بکشند.

براساس گزارش پولیتیکو، گازپروم روز شنبه اعلام کرد ارسال گاز خود به اروپا از طریق اوکراین را افزایش خواهد داد. با این حال، به نظر می رسد بازارها نسبت به این امر تردید دارند و در زمان مطبوعات ضعیف باقی ماندند و معاملات آتی سهام عمده اروپا ۲ درصد کم تر شد در حالی که شاخص دلار برای اولین بار در دو دهه گذشته ۱۱۰.۰۰ بود. 

براساس داده های کوین دسک، اتر در حدود ۱۵۶۵ دلار معامله شد در حالی که بیت کوین ۱۹،۷۶۵ دلار قیمت داشت.

 

18:23 1401/06/14