آموزش اصول معامله گری در فارکس

هر آنچه که باید در رابطه با اسپرد در فارکس بدانید (تفاوت قیمت Ask و Bid)

  • 2 سال قبل
  • آموزش اصول معامله گری در فارکس
  • مطالعه در 6 دقیقه

اسپرد به معنای میزان اختلاف Ask و Bid است. بروکر ها و کارگذاری ها در بازار فارکس از این طریق کسب درآمد می کنند و جز مهمترین بخش ها در منعاملات به شمار می رود. اصولا بروکر ها دو قیمت متفاوت را برای یک جفت ارز پیشنهاد می دهند که یکی از آنها قیمت Bid و دیگری قیمت Ask می باشد.

Bid قیمتی است که می توانید در آن ارز پایه را بفروشید و ask نقطه متقابل آن است و قیمتی را نشان می دهد که می توانید ارز پایه را در آن قیمت خریداری نمایید. 
در اصل یک کارگزار یا بروکر می تواند بدون کمسیون از این راه کسب درآمد نماید که اسپرد می نامند. به عبارتی دیگر اسپرد در دل قیمت ask و bid نهفته است. کارگزار بدون دریافت کمسیون از این طریق می تواند کسب درآمد داشته باشد. یک روش منطقی برای بروکر ها است که با ارائه خدمات به کاربران، کسب درآمد نمایند.
یک مثال ساده: 
بروکر ها با فروش ارز به شما بالاتر از مبلغ خریدشان سود می نمایند و همچنین با خرید ارز از شما با قیمت کمتر از فروششان درآمد کسب می کنند به همین سادگی!!!
بنابراین وقتی به شما می گویند که کارمز صفر یا بدون کارمزد کمی گمراه کننده است و همان طور که مطرح شد شما کمیسیون خود را پرداخت می نمایید.