آموزش اصول معامله گری در فارکس

حساب دمو چیست و چرا باید با حساب دمود رفارکس شروع کنیم؟

  • 2 سال قبل
  • آموزش اصول معامله گری در فارکس
  • مطالعه در 6 دقیقه

حساب تمرینی یا دمو حسابی است که به منظور بهبود روند معاملات و تفهیم موضوع به کاربران مبتدی ارائه شده است و تقریبا همه بروکر ها در پنل خود آن را دارند و به صورت رایگان آن را در اختیار تریدر ها و معامله گران قرار می دهند. در حقیقت با ایجاد حساب دمو می توانید به راحتی معاملات را باز نمایید و بدون هیچ پولی در آن داد و ستد انجام دهید. شما می توانید با داشتن حساب تمرینی یا دمو، حس سود و حس ضرر را بچشید و با واقعیت آشنا شوید.

حال سوال پیش می آید که چرا رایگان؟

کارگزار می خواهد شما با تمام قابلیت های نرم افزار معاملاتی آشنا شوید و بدون ریسک و استرس به داد و ستد بپردازید. حساب های تمرینی این امکان را به شما می دهد تا استراتژی های مختلف را بر روی نرم افزار معاملاتی باز نمایید و مهارت ها و نحوه اجرای معامله را به راحتی فرا بگیرید. 

همان طور که در قبل هم به آن اشاره کردیم به هیچ عنوان بدون دانش و تفهیم مفاهیم اقدام به خرید و فروش نکنید زیرا متحمل ضرر های جبران ناپذیری می شوید. و تا زمانی که از سیستم مطمئن و سود آوری نکرده اید باید با حساب دمو پیش بروید.
پیشنهاد می کنیم که حدود 1 ماه تا دو ماه به صورت مداوم با حساب تمرینی پیش برید تا تمام اصطلاحات و نحوه معاملات را به خوبی درک نمایید.
یک مثال ساده:
سعی کنید روی یک جفت ارز اصلی تمرکز نمایید. در ابتدا بهتر است تنها روی یک جفت ارز تمرکز داشته باشید و در نظر گرفتن چندین ارز به صورت همزمان،کاری سخت و دشوار است. چرا ارز اصلی؟
زیرا ارز های اصلی نقد ترین ارز ها به همراه کمترین کارمزد هستند. سعی نمایید تمامی اخبار مرتبط با این جفت ارز اصلی را دنبال نمایید تا در انجام معاملات خود سود آوری را تجربه نمایید. در اصل تمامی معاملات در بازار های مالی مستلزم تیز هوشی، صبر و شکیبایی، سخت کوشی و قضاوت درست است.

به نکاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم توجه داشته باشید. قبل از داد وستد باید آن را به خاطر داشته باشید.
•    تمامی افراد معامله گر در بازار های مالی و بخصوص فارکس ضرر می کنند
•    بیش از 88 درصد از معامله گران و تریدر ها به دلیل نداشتن برنامه ریزی و نداشتن چک لیست و همچنین نبود آموزش و عدم رعایت مدیریت سرمایه متضرر می شوند
•    باید در بازار های مالی به قدری سرمایه اولیه داشته باشید تا بتوانید بر روی آن ریسک انجام دهید. این سرمایه باید به گونه ای باشد تا بر روی زندگی شما تاثیر خاصی نداشته باشد که اگر متحمل ضرر شدید قابل جبران باشد. 
•    انتظار نداشته باشید با 100 دلار بتوانید میلیاردر شوید
•    این نکته را در نظر بگیرید که دادو ستد های کوتاه مدت برای آماتور ها نیست!!!
•    صرف زمان و داشتن صبر و شکیبایی در بازار های مالی و سرمایه گذاری های طولانی مدت از ارکان اصلی معاملات می باشد.
•    در این مورد فکر کنید که اگر تمامی معاملات از سود های بسیار برخوردار بود تمام تریدر ها باید میلیاردر شده بودند